Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
  • Nové menu
Hlavní stránka Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. Prodávající: FIPART s.r.o, se sídlem Na Jánské 1998/58, Ostrava 10 - Slezská Ostrava, 710 00 

IČO: 27849660, DIČ: CZ27849660. Společnost zapsána v obchodní rejstříku vedeném u KS Ostrava, oddíl C, vložka 31573

Prodávající je plátcem DPH.

II. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Těmito podmínkami (dále VOP) se řídí práva a povinnosti stran z kupní smlouvy ohledně každého zboží, které prodávající prodává kupujícímu. Těmito podmínkami je vázán prodávající a okamžikem uzavření kupní smlouvy i kupující. Dílčí kupní smlouva je uzavřena akceptací objednávky kupujícího prodávajícím, nebo dvoustranným právním úkonem. Za akceptaci objednávky ze strany prodávajícího je považována rovněž evidence objednávky v systému FIPART - ESHOP. Kupující není vůči prodávajícímu v postavení spotřebitele a pro právní vztahy z kupní smlouvy platí ustanovení ZÁKONA O OBCHODNÍCH KORPORACÍCH, č. 90/2012 Sb. a ZÁKONA č. 89/2012 Sb. OBČANSKÝ ZÁKONÍK (NOZ) v platném znění. Veškeré zboží je prodáváno kupujícím k jejich podnikatelské činnosti. Na kupujícího se NEVZTAHUJÍ ustanovení ZÁKONA NA OCHRANU SPOTŘEBITELE.

III. OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ 
Kupující objednává zboží zejména prostřednictvím e-shopu prodávajícího (FIPART - ESHOP), dále prostřednictvím tištěných nebo elektronických katalogů a databází prodávajícího, způsobem v nich uvedeným a pod objednacími kódy dodavatele, písemnou formou nebo zasláním objednávky prostřednictvím elektronických médií - fax, e-mail, či telefonicky u operátorů prodávajícího. Objednávka učiněná přes FIPART - ESHOP, či evidovaná v tomto systému je pro kupujícího závazná. Prodávající může přijmout i jinak učiněnou objednávku, avšak má právo od kupujícího na učiněnou objednávku požadovat písemné, elektronické, nebo faxové potvrzení této objednávky, která se tímto potvrzením stává závaznou pro kupujícího.
Kupující přebírá objednávkou zboží veškerou zodpovědnost za správnost aplikace objednaného výrobku a za veškeré případné následné škody vzniklé nesprávným výběrem.
Prodávající není povinen objednávku kupujícího přijmout.

IV. EVIDENCE OBJEDNÁVEK A DODANÉHO ZBOŽÍ V SYSTÉMU FIPART - ESHOP
Objednávka zaslaná jakýmkoliv způsobem je evidována ve skladovém systému FIPART - NEXTIS, který je přímo napojen na FIPART - ESHOP. Systém okamžitě po zadání objednávky generuje zakázku kupujícímu.
Tato se obratem zobrazuje v systému FIPART - ESHOP. Každému kupujícímu je přiděleno jedinečné přístupové jméno a heslo. Kupující tak okamžitě vidí svou objednávku v systému včetně jejího jedinečného čísla. Má se za to, že kupující je seznámen s veškerými skutečnostmi a údaji, uvedenými v systému FIPART - ESHOP. Kupující má možnost zadat u prodávajícího elektonickou emailovou adresu, na kterou budou elektonicky zasílány veškeré informace o učiněných objednávkách, vystavených dodacích listech, fakturách, vrácenkách a dobropisech. V případě více provozoven kupujícího si může kupující určit adresu pro evidenci dokladů jak pro jednotlivé provozovny kupujícího individuálně, tak pro celkový účet kupujícího u prodávajícího, kde budou zasílány faktury a ostatní účetní doklady za celou společnost kupujícího, zpravidla účtárna centrály kupujícího. Tento požadavek je povinen s prodávajícím vykomunikovat písemnou formou (e-mailem). 
Kupující je povinen sledovat průběh své objednávky až do vystavení faktury a vystavení dodacího listu. Tyto doklady má kupující možnost si ukládat i vytisknout a zkontrolovat jejich správnost okamžitě po jejich vystavení.  

V tomto systému kupující po zadání svého jedinečného hesla vidí on-line veškeré doklady a veškeré jejich položky, které na jeho jméno prodávající v systému eviduje.
Kupující má možnost v případě nesrovnalostí jakýkoliv doklad reklamovat písemně u prodávajícího ve lhůtě do 48 hodin od jeho vystavení. V případě, že kupující zjistí nefunkčnost systému, zavazuje se neprodleně na tuto skutečnost oznámit dodavateli. V opačném případě se má za to, že je systém funkční a v něm uvedené údaje úplné a nezpochybnitelné

V. KUPNÍ CENA, SPLATNOST, SMLUVNÍ POKUTA A ÚROKY Z PRODELNÍ
Kupující je povinen prodávajícímu za dodané zboží uhradit kupní cenu, která je dána ceníkem prodávajícího, platného v době přijetí objednávky, pokud se strany nedohodly jinak. Součástí kupní ceny není daň z přidané hodnoty, která bude k ceně zboží připočtena v zákonné výši. Kupující hradí kupní cenu ve lhůtě splatnosti dle vystavené faktury prodávajícího. Při prodlení kupujícího s platbou za dodané zboží prodávajícímu nad rámec lhůty splatnosti je kupující povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení. Za smluvní pokutu je rovněž považována částka, kterou bude nucen prodávající vynaložit na vymožení svých pohledávek, zejména pak cestovné, provize inkasních agentur, soudní poplatky apod.  Dále si prodávjící vyhrazuje právo na úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.

Seznam nabízeného zboží a ceny za zboží v systému FIPART - ESHOP  je nabídka prodávajícího učiněná kupujícímu s cílem uzavření kupní smlouvy prostřednictvím tohoto systému. Prodávající může poskytnout kupujícímu individuální slevy z kupních cen. Tyto slevy se sjednávají při registraci kupujícího v systému prodávajícího. Na základě této registrace obdrží kupující od prodávajícího přístupové jméno a heslo na základě kterého má kupující přístup do systému FIPART - ESHOP prodávajícího a zobrazují se mu jeho individuální nákupní ceny. V ceně zboží není započítáno dopravné a balné. Dopravné a balné je účtováno podle odstavce VI. těchto VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v katalogu. Změna cen bez předchozího upozornění a odsouhlasení kupujícím není možná na již potvrzených objednávkách. V případě prodlení s úhradami faktur ze strany kupujícího se došlé platby od kupujícího započtou nejprve na smluvní pokuty a úroky a až následně na jistinu.

VI. PODMÍNKY DODÁNÍ, DOPRAVNÉ A BALNÉ
Prodávající vynakládá veškerou snahu na rychlý a hladký průběh expedice.

Dodací podmínky:

1. NOČNÍ ZÁVOZ:

Objednací lhůta: do 15:55 hodin
Dodací lhůta: do 8:00 hodin následujícího dne, pokud není dohodnuto jinak. Termín je orientační, může se opozdit z důvodu nepředvídatelných událostí. Termín dodání není pro prodávajícího závazný ve smyslu sankčního postihu ze strany kupujícího. Je chápán jako zvláštní služba navíc.

2. SPEDICE ZASÍLATELSKOU SPOLEČNOSTÍ (TOPTRANS, GEIS)

Objednací lhůta: do 15:55
Dodací lhůta: do 18:00 hodin následuícího pracovního dne. pokud není dohodnuto jinak.

3. ROZVOZ MÍSTNÍHO CHARAKTERU
Objednací lhůta: Od 8:00 - 16:30
Dodací lhůta - dle harmonogramu jednotlivých rozvozových tras - harmonogramy rozvozů jsou individuálně nastaveny pro Centrálu Ostarva a Pobočku Praha. Informace jsou podávány na těchto pracovištích.

DOPRAVNÉ A BALNÉ

U VŠECH BALÍKŮ ZASÍLANÝCH V RÁMCI ČESKÉ REPUBLIKY: 

při nákupu do 1 000,- Kč bez DPH částku 100,- Kč bez DPH,

při nákupu do 2 000,- Kč bez DPH částku 60,- Kč bez DPH

při nákupu nad 2 000,- Kč bez DPH se dopravné neúčtuje (není-li dohodnuto s kupujícím jinak u konkrétní vyjímečné dodávky) a dopravu hradí firma FIPART s.r.o.

U VŠECH BALÍKŮ ZASÍLANÝCH NA SLOVENSKO:

účtujeme dopravé ve výši 100,- CZK BEZ DPH.


Prodávající je povinen objednané zboží dodat kdykoliv po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů, pokud není prokazatelně stanoveno nebo dohodnuto jinak. V opačném případě mají obě strany právo od kupní smlouvy na toto objednané zboží odstoupit. Nepřevezme-li kupující objednané zboží osobně přímo u prodávajícího respektive u jím pověřené společnosti spediční společnosti, je prodávající povinen zboží odeslat na adresu kupujícího, sjednanou v rámcové kupní smlouvě, respektive zadanou do systému prodávajícího při registraci kupujícího, nebo na adresu kupujícího, uvedenou v objednávce. Kupující má povinnost ihned po převzetí zboží potvrdit doklad o převzetí zboží, jehož podpisem kupující stvrzuje kompletnost a správnost zboží bez zjevných vad. Pokud současně zjevné vady či nesrovnalosti s objednávkou prokazatelně nevytkne okamžitě dodavateli, bude dodávka považována za bezchybnou.

Při NOČNÍM ZÁVOZU se zboží pro kupujícího doručuje do jeho NOČNÍ SCHRÁNKY. Kupující je povinen umožnit dopravci přístup do této jeho schránky.
Potvrzením o doručení zásilky do noční schránky kupujícího je záznam o nočním závozu vedený u nočního dopravce. V případě nedoručení zásilky během noci po učiněné objednávce je povinen kupující toto neprodleně oznámit prodávajícímu, nejpozději do 10:00 hod. následujícího pracovního dne po objednávce.


VII. VLASTNICKÉ PRÁVO, NEBEZPEČÍ VZNIKU ŠKODY
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem uhrazení celé kupní ceny. Do úplného uhrazení kupní ceny není kupující oprávněn zboží prodávajícího zcizit, zastavit, pronajmout ani jinak právně či fakticky zatížit.
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem jeho dodání kupujícímu či jeho zákazníkovi, respektive převzetím ze strany kupujícího, resp. jeho zákazníka.
Zničení, ztráta nebo odcizení zboží nezbavuje kupujícího povinnosti uhradit prodávajícímu sjednanou kupní cenu.

VIII. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Prodávající odpovídá za úplnost a bezvadnost dodaného zboží a jeho příslušenství v době dodání. Prodávající zaručuje, že si zboží zachová obvyklé vlastnosti, funkčnost a způsobilost pro použití k obvyklému účelu nejméně po dobu stanovenou příslušným zákonem (pokud není uvedeno jinak). Záruční doba na zboží dodávané prodávajícím je 6 měsíců od dodání kupujícímu. Záruka se vztahuje na samotný dodaný výrobek v jeho pořízovací hodnotě. V případě závady bude náprava provedena opravou výrobku v rámci záruky, nahrazením vadného výrobku novým, anebo dobropisováním kupní ceny kupujícímu. Kupující nemá nárok na náklady montáže a demontáže, náhradu další škody, ušlého zisku ani smluvní pokuty. Postup reklamace je blíže specifikován v dokumentu "Reklamační řád". Podmínkou pro bezplatné odstranění vad v záruční lhůtě je použití zboží k určenému účelu podle pokynů prodávajícího, respektive výrobce, které jsou buď uvedeny v přiloženém návodu k použití nebo jsou uvedeny v servisních manuálech výrobce vozidla. Prodávající není povinen tyto manuály dodávat kupujícímu, jelikož se u většiny zboží dodávaného prodávajícím jedná o výrobky určené k odborné montáži.

Záruka se nevztahuje na vady způsobené neodborným uvedením do provozu, neodbornou montáží, nesprávným zacházením se zbožím, jeho neodbornou údržbou nebo neodborným zásahem. Prodávající dále neposkytuje záruku na vady zboží způsobené nesprávným skladováním u kupujícího.

Kupující je povinen v případě uplatnění reklamace u prodávajícího postupovat striktně s ustanovením REKLAMAČNÍHO ŘÁDU

IX. VRÁCENÍ ZBOŽÍ PRODÁVAJÍCÍMU 
Před odesláním zboží ke vrácení firmě FIPART s.r.o. všechny vrácenky ohlašujte na
vracenky@fipart.cz.
Ke každé vrácence před jejím odesláním musíte obdržet naše souhlasné stanovisko.
Pro usnadnění identifikace je nutné k vrácenému zboží VŽDY vyplnit VRÁCENKOVÝ PROTOKOL,
který je ke stažení po příhlášení do FIPART - ESHOP, v sekci INFORMACE / KE STAŽENÍ

Je možné vracet pouze zboží, které drží firma FIPART s.r.o. běžně skladem. Zboží, které bylo pro Vás speciálně objednáno a dovezeno na zakázku vracet nelze.
Zboží musí být zasláno zpět v původním, nepoškozeném obalu.
Obal nesmí být znehodnocen poznámkami a polepy kupujícího a musí obsahovat veškeré původní označení na obalu uváděné původním výrobcem.
Samotné zboží nesmí být použité, ani nesmí nést sebemenší známky pokusu o montáž.

PODMÍNKY PRO VYSTAVENÍ OPRAVNÉHO DOKLADU (ODEČTU Z FAKTURY) ZA VRÁCENÉ ZBOŽÍ 

Dopravné za vrácené zboží prodávajícímu hradí vždy kupující.
Ke vrácenému zboží bude vždy ze strany prodávajícího vystaven odečet - MÍNUSOVÝ DODACÍ LIST - který bude následně vyúčtován buďto v rámci fakurace na následných fakturách, anebo k nim bude vystaven zvláštní opravný daňový doklad.
Evidence vráceného zboží bude evidována v rámci účtu kupujícího v systému FIPART - ESHOP.

Zboží, které nám nahlásíte, že budete vracet do 10 dnů od nákupu bude odečteno bez storna. (ikdyž doba doruční na náš sklad může být delší)
Zboží, které nám nahlásíte, že budete vracet od 14 - 30 dní od nákupu bude zatíženo storno poplatkem ve výši 10 %. (Cena na vystaveném odečtu bude snížena o 10 % oproti ceně na původní nákupní faktuře)
Zboží, které nám nahlásíte, že budete vracet po 30 dnech od nákupu bude zatíženo storno poplatkem ve výši 20%.
Zboží, které nám zašlete bez předchozího ohlášení na vracenky@fipart.cz a nebudete k němu mít naše souhlasné stanovisko, bude automaticky zatíženo storno poplatkem ve výši 20 %, který pokrývá naše manipulační náklady.
I přes původní souhlasné stanovisko si firma FIPART s.r.o. vyhrazuje právo, po následné fyzické kontrole zaslaného zboží, vystavení odečtu odmítnout, nebude-li zaslané zboží splňovat výše uvedené podmínky pro jeho vrácení.
Zboží, které byste chtěli vrátit po uplynutí více než 60 dnů od nákupu bude řešeno individuálně, stejně tak hodnota případného odečtu.

Veškeré dotazy ohledně vráceného zboží řešte prosím na uvedeném emailu: vracenky@fipart.cz popř. kontaktujte přímo sklad firmy FIPART s.r.o.


X. OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ 
Je zakázáno poskytnutí přihlašovacích údajů třetí straně. Přihlašovací údaje do systému FIPART - ESHOP jsou individuální pro jednotlivé registrované uživatele. Danému uživateli jsou přiděleny individuální nákupní podmínky. Poskytnutí přihlašovacích údajů třetí straně (neregistrovanému uživateli, anebo uživateli s jinou registrací) může být považováno za porušení těchto obchodních podmínek, a uživateli, který poskytne přihlašovací údaje třetí straně, může být ze strany firmy FIPART s.r.o. zabráněno v dalšímu využívání služeb e-shopu. V případě, že by bylo prokázáno zneužití poskytnutých dat třetí stranou a vznikla by prodávajícímu takto škoda, popř. jiná újma, náhrada této škody bude soudně vymáhána po kupujícím, který třetí straně své přihlašovací údaje, popř. jiná data ze systému FIPART - ESHOP, poskytl. 

XI. ROZHODNÉ PRÁVO, ŘEŠENÍ SPORŮ 

Právní vztah mezi prodávajícím na straně jedné a kupujícím se řídí platnými ustanoveními NOZ.
Případné spory vzniklé z kupní smlouvy nebo obchodního vztahu vzniklých na základě těchto VOP, či v souvislosti s nimi, budou obě strany řešit především společným jednáním a pokusem o nalezení smíru.
Nedojde-li k urovnání takového sporu jednáním mezi stranami, bude takový spor projednán a rozhodnut v soudním řízení u přípustného soudu v Ostravě.  

XII. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
Všechny podmínky a sankce, včetně smluvních pokut, jsou podle prohlášení stran přiměřené. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu způsobené škody.
Ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek se použijí vždy, pokud není mezi prodávajícím a kupujícím ustanovena individuální obchodní smlouva, která by byla těmto VOP nadřazena.

Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn jednostranně tyto obchodní podmínky novelizovat. Prodávající o takové změně vyrozumí kupujícího písemně - elektronicky, případně v systému FIPART - ESHOP. Kupující je povinen se s novými všeobecnými podmínkami seznámit. Neprojeví-li kupující písemně do 30 dnů po doručení sdělení o novelizaci svůj nesouhlas s novými všeobecnými podmínkami, stává se nové znění všeobecných podmínek závazným pro smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím, a to s účinností ode dne určeného v novelizovaných všeobecných podmínkách.

FIPART s.r.o.

datum vydání VOP: 01.01.2020